Gdy decydujemy się promować stronę internetową w sieci, nie powinniśmy zdawać się na przypadkowe działania. Ważne jest opracowania konkretnej strategii i monitorowanie rezultatów. Działając w ciemno, bez planu i nie przykładając wagi to regularnej weryfikacji efektów pracy, ryzykujemy utratę czasu i pieniędzy, nie osiągnąwszy zamierzonego celu. Do wyboru mamy wiele narzędzi. Wprawne i świadome posługiwanie się nimi sprawi, że pozycja promowanej strony wzrośnie wielokrotnie. Możemy zdecydować się na prowadzenie kampanii reklamowych na popularnych serwisach społecznościowych jak Facebook czy Instagram. Inną opcją jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarce poprzez używanie określonych fraz. Jednym ze sposobów działania w ramach tej strategii jest pozycjonowanie na długi ogon.
Na czym to polega?
W skrócie chodzi o użycie jak największej liczby mniej popularnych fraz, jakie klienci mogą wpisywać, szukając danego towaru czy usługi. Zamiast tych słów kluczowych, które przychodzą na myśl jako pierwsze, wybieramy bardziej precyzyjne zwroty, ściślej odnoszące się do zakresu działalności. Przykładowo, oferując usługi noclegowe nad morzem, zrezygnujmy z takich fraz jak "nocleg Trójmiasto" czy "hotel Gdańsk". Są już na tyle popularne, że użycie ich przyniesie nam niewiele korzyści. Stosując pozycjonowanie na długi ogon, skupmy się raczej na oferowanym asortymencie.